Om Passagerpulsen

Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk er din stemme i den kollektive transport. Vi er en del af Forbrugerrådet Tænk, og arbejder for at skabe de bedste rammer for brugerne af bus, tog og metro.

passager_kvinde_rulletrappe_830x400.jpg

Foto:iStock

Det arbejder Passagerpulsen for

Passagerpulsen er din uafhængige stemme i bus, tog og metro. Vi er en del af Forbrugerrådet Tænk, og er sat i verden for at forbedre den kollektive transport for dig som passager. Vi informerer om dine rettigheder og hjælper dig til at træffe et godt valg.

I Passagerpulsen lytter vi til passagererne, laver undersøgelser og indsamler viden på tværs af transportformer, selskaber og geografi. Udgangspunktet er altid passagerens samlede rejse, dine ønsker, behov og rettigheder.

Forbedringer skaber vi ved at synliggøre dine oplevelser og behov som passager, og gå i dialog med selskaber, operatører og politikere om dem.

 

Passagerpulsens historie

Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk startede 1. oktober 2014. Projektet er finansieret af en finanslovsbevilling fra oktober 2014 til slutningen af 2018.

Formålet er at få viden om passagerernes ønsker og behov og give dem en stærk stemme i den offentlige debat om bus, tog og metro. Derfor laver Passagerpulsen hvert år en række undersøgelser herunder De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser, som bliver offentliggjort 2 gange om året.

Passagerpulsen er også passagerernes repræsentant i Ankenævnet for bus, tog og metro, og vi laver høringssvar med udgangspunkt i passagererne.

Download rapporten, som ligger til grund for Passagerpulsens bevilling

Passagerpulsens strategi

Strategien for Passagerpulsens arbejde 2014-2018 er lagt.

Download Passagerpulsens strategi