Undersøgelse: S-togspassagerernes oplevelse med udskiftning af signalsystem
s-tog-notat-nordbanen.jpg

Forsinkelser og dårlig information
55 % af passagererne mener, at Banedanmark har været dårlige til at løse opgaven med at skifte signalerne på S-togslinjen Hillerød-Jægersborg. 48 % af passagererne mener, at DSB har løst opgaven dårligt.
God information og planlægning er de 2 vigtigste ting for passagererne, når der er sporarbejder. Men det mener hhv. 41 % og 47 % ikke at DSB og Banedanmark har formået.
Passagerernes 3 ønsker til forbedringer
Signalerne skal skiftes på de andre S-togsstrækninger i Hovedstadsområdet. Passagererne er derfor blevet spurgt, om de har nogen gode råd til Banedanmark.
Ønskerne går især på 3 ting:
-
Overhold planerne
-
Giv ordentlig og opdateret information
-
Giv kompensation
Se, hvilke andre råd passagererne giver ved at downloade pdf'en
